contrapunctcj.ro
Acasă     Forum     Contact
ContraPunct Cluj
Proiecte

Şcoala altfel 2014

În cadrul săptămânii Şcoala altfel  „ Să ştii mai multe, să fii mai bun” ediţia 2014, alături de voluntari ai Asociaţiei Punct.Contrapunct, copiii clasei a IV-a ai Şcolii Gimnaziale Horea au făcut cunoştinţă cu „Emoţiile altfel”.
Pe parcursul a 3 ore copiii au participat la activităţi în care au învăţat despre emoţii, despre bullying  şi modalităţi de a reacţiona în cazul în care se confruntă cu astfel de situaţii, şi-au exersat creativitatea şi abilităţile de a lucra în echipă.

img img img img img img img img img img img img img img img img img img


Emoțiile - noii mei prieteni

În săptămâna „Școala altfel” 2013 membrii asociației  „Punct. Contrapunct” au participat, alături de copiii unei clase a III-a de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Cluj-Napoca  și de voluntari, la proiectul „Emoțiile - noii mei prieteni”. În cadrul proiectului, elevii au aflat lucruri noi despre emoțiile proprii și ale celorlalți, au realizat tablouri ale emoțiilor, au discutat despre empatie, totul într-un mediu educațional informal, bazat pe creativitate, joc și desen.

img img img img img img img img img img


"Am nevoie de prieteni"

Proiect finanţat în cadrul Programului Mol pentru Sănătatea Copiilor

Proiectul “Am nevoie de prieteni” (finanţat în cadrul “Programului Mol pentru Sănătatea Copiilor”) îşi propune dezvoltarea abilităţilor sociale şi ameliorarea problemelor emoţionale şi comportamentale, identificate la copii si adolescenţi diagnosticaţi cu boli cronice (astm bronşic şi diabet zaharat) utilizând terapie de grup. Proiectul se adresează copiilor cu vârsta între 9-12 ani.

 
 

Versuri scrise de
copiii din grupul
proiectului

„De fenomene şi efort / sentimente şi schimbări / să te fereşti la orice plimbări / dacă vrei sa ştii te ajută / apa de mare şi plimbarea la soare / amintiri frumoase şi drăgăstoase.”

„Pastile filmate / şi puţin Singulair / Trebuie înghiţite / Cu sirop de arţar / Mai mult sport şi atenţie / Când transpiri şterge-te.”

Pentru copil sau adolescent, apariţia unei boli cu evoluţie cronică poate fi un factor de stres major, care necesită angrenarea unor mecanisme de coping importante. Studii epidemiologice dovedesc faptul că adolescentul cu boală cronică este la risc de a dezvolta probleme emotionale şi comportamentale sau de a rămâne fixat în rolul de copil.(1)

De ce terapie de grup?
Abilităţile sociale, problemele relaţionale şi dezvoltarea empatiei sunt cel mai bine abordate prin terapie de grup. Grupurile facilitează comunicarea, asigură suport, normalizează tulburările şi motivează copiii cu mai puţin interes. (2) Punând copiii impreună într-un grup ei vor avea posibilitatea să descopere că sentimentele, gândurile, comportamentele, familiile lor nu sunt ciudate şi nici singulare (şi alţi copii se confruntă cam cu aceleaşi lucruri). În esenţă, cadrul terapiei de grup poate funcţiona ca un “laborator natural ” în care membrii pot să-şi testeze credinţele, strategiile şi intervenţiile pe care le-au învăţat. (2) Exersând educarea şi antrenarea abilităţilor specifice, ulterior adolescentul le poate aplica în viaţa de zi cu zi pentru a putea face faţă dificultăţilor.

În cadrul proiectului „Am nevoie de prieteni” fiecare familie şi copil vor trece printr-o şedinţă de evaluare iniţială şi finalş; copiii vor beneficia de 8-10 şedinţe de terapie de grup. Grupurile vor fi formate din 7-8 copii.
Părinţii vor parcurge (în funcţie de necesităţi) şedinţe de psihoeducaţie legate de diabet, astm, sau pe tema conştientizării dificultăţilor emoţionale sau comportamentale ale copilului şi ale familiei, inerente adaptării la boala cronică.

Participarea în program nu implică costuri din partea participanţilor, şedinţele de terapie fiind finanţate prin proiect.

Referinte:

  1. Inge Seiffge-Krenke, Diabetic Adolescents and their families, Cambridge University Press, 2001
  2. Mark H. Stone, CBT Group Treatment with Children and Adolescents What Makes for Effective Group Therapy?, in R. Christner, J. Stewart, A. Freeman, Handbook of Cognitive-Behavior Group Therapy with Children and Adolescents: Specific Settings and Presenting Problems, 2007: 23-39

 
copil, adolescent, sanatate mentala, parinti, familie, abilitati sociale, comportament problematic, anxietate, depresie, dezvoltare normala, dezvoltare emotionala, consiliere